Miltton haluaa olla maailman paras viestintätoimisto suomalaisille organisaatiolle sekä Suomessa ja muissa Pohjoismaissa toimiville kansainvälisille brändeille. Tibio on toiminut viestintätoimisto Milttonin ja Miltton Groupin IT-kumppanina jo useamman vuoden. Yhtiö vastaa Milttonin toimipisteiden tietoliikenne- ja lähiverkko- ja tietoturvaratkaisuista, palvelin- ja kapasiteettipalveluista, henkilöstön työasemalaitteista (Mac ja PC), mobiiliyhteyksistä, mobiilipäätelaitteista sekä loppukäyttäjien IT-käyttötuesta.

Koska Milttonin tavoitteena on keskittyä omaan liiketoimintaansa ja kehittämään liiketoimintaansa modernein IT:n keinoin käyttäjäkokemus edellä, asiakaslähtöinen Tibio sopii palvelutuottajaksi Milttonille. Yhtiö hyödyntää kaikkia Tibion IT-palveluita – Sopiva IT-ulkoistus, Sopiva Asiantuntija ja Sopiva Turva -palveluita.

Tibio vastaa IT-palveluiden tuottamisesta Ford Motor Company:n Suomen maahantuojalle Oy Ford Ab:lle. IT-palveluiden toimittajaa valitessaan yhtiölle oli tärkeää löytää kumppani, joka pystyy ottamaan haltuunsa koko tietohallinnon ja kehittämään sitä. Yhtenä tärkeänä valintakriteerinä Fordille oli IT-kumppanin laaja-alainen IT-osaaminen. Ulkoistamalla IT-toiminnot yhtiö välttää henkilöstö- ja osaamisriskit niin lyhyellä kuin pitkällä tähtäimelle ja saa aina ajantasaista osaamista käyttöönsä.

Tibion Sopiva IT-ulkoistus -palvelu mahdollistaa Fordille sopivasti mitoitetut IT-palvelut sisältäen koordinoinnin Ford-konsernin tietohallinnon kanssa, kehityshankkeet sekä perinteisen loppukäyttäjätuen. Yhtiön vastuulla on Suomessa Fordin paikallisesti hoidettavat IT-ylläpitotehtävät ja loppukäyttäjätuki.

Yksi maailman johtavista ohutkalvoteknologian sekä läpinäkyvien ja kestävien näyttöjen valmistajista Beneq toimii kansainvälisesti ja sillä on Suomessa yli 130 työntekijää. Beneqin liiketoiminnassa häiriötön toiminta ja jatkuvuus ovat erittäin tärkeitä. Beneq Oy on valinnut Tibion IT-palveluidensa toimittajaksi. Beneq valitsi kokonaisuuden, joka kattaa kaikki Tibion IT-palvelut – Sopiva Ulkoistus, Sopiva Asiantuntija ja Sopiva Turva -palvelut.

Sopiva Ulkoistus -palvelulla Beneq saa käyttöönsä korkean käytettävyyden palvelin- ja pilvipalvelut hybridiratkaisulla. Sopiva Ulkoistus -palvelu sisältää aina jatkuvan organisaation IT-toimintojen kehittämisen, joten yrityksen IT-asiat pysyvät aina ajan tasalla.

Palvelinkeskuspalveluiden ja loppukäyttäjätuen lisäksi palvelut kattavat ohjelmisto- sekä kehityspalvelut. Tibio vastaa yhtiön ICT Managerin ohjauksessa koko yhtiön tietohallinnon operoinnista, loppukäyttäjien tuesta ja laiteasennuksista.

Pääkaupunkiseudulla yhtätoista Shell- ja ST1-huoltamoa hallinnoiva Tamoils Oy on huoltoasematoimintaan keskittynyt yhtiö. Yrityksessä työskentelee yli 130 työntekijää ja asemilla palvellaan päivittäin tuhansia asiakkaita. Yhtiön periaatteena on tarjota monipuolista ja hyvää palvelua perinteisiä huoltamopalveluita tarvitseville asiakkaille. Yhtiön liikevaihto on yli 12 miljoonaa euroa.

Pääkaupunkiseudulla yhtätoista Shell- ja ST1-huoltamoa hallinnoivalla Tamoilsilla oli haasteita toimipaikkojensa vanhan kiinteän puhelinjärjestelmän ja asiakasverkkonsa kanssa. Kun toimintahäiriöinen puhelinjärjestelmä alkoi haitata asiakaspalvelua, oli yhtiön löydettävä nopeasti toimiva ja luotettava ratkaisu. Tibio tarjosi kustannustehokkaan ja nopeasti käyttöön otettavan DNA:n mobiilivaihderatkaisun, uudet puhelimet, tietoliikenneyhteydet sekä turvallisen langattoman verkon ratkaisun myös asiakkaiden käyttöön.

Yhtiön toimitusjohtajan mielestä heille on paljon etuja siitä, että he ovat keskittäneet IT-palveluhankintojaan Tibiolle. ”Saamme ihan selkeitä synergiaetuja keskittämisestä". Leinosen mukaan merkittävin syy tehdä Tibion kanssa yhteistyötä on kuitenkin luotettavuus: ”Tibio on tosi luotettava kumppani. Olen oppinut ajan myötä huomaamaan, että he ajattelevat meidän etua, meidän näkökulmaa, eivätkä suosittele ylisuuria tai epäsopivia asioita meille. Mitään ylimääräistä ei myydä. Tämä takaa pitkäaikaisen kumppanuuden.”

Lue lisää

Nopeasti ja vakavaraisesti kasvanut Rakennuttajatoimisto Allianssi ulkoisti yrityksensä IT- toiminnot alusta lähtien Tibiolle. Täysulkoistus oli toimiva ratkaisu uudelle yritykselle, jolla ei ollut omia IT-resursseja. ”Kun omaa osaamista jollain osa-alueella ei ole, on paras ulkoistaa se”, toteaa toimitusjohtaja Martti Reijonen Rakennuttajatoimisto Allianssilta ja jatkaa: ”Päätimme ulkoistaa IT-ympäristömme Tibiolle, koska tunsin talon ennestään ja tiesin, että heihin voi luottaa.”

Yrityksessä hyödynnetään Microsoftin Office 365 -palveluita, mutta myös paikallisia omia IT-järjestelmiä. Näiden häiriötön ja tietoturvallinen toiminta on ehdoton edellytys. Reijonen toteaa: ”Jos homma lamaantuisi päiväksi tai pariksi, aiheuttaisi se heti kymmenien tuhansien eurojen tappiot. Tähän ei kenelläkään ole varaa, joten on tärkeää, että IT-asiat hoidetaan ammattilaisten toimesta niin, että liiketoiminnan jatkuvuus on taattua.”

Asiakaslähtöinen toimintamalli

Toimitusjohtajan mukaan Tibiolla on asiakaslähtöinen toimintatapa: ”Arkiset IT-asiat hoituvat moitteetta ja toisaalta me voimme luottaa siihen, että jos ja kun meidän on syytä tehdä muutoksia tai investointeja järjestelmiimme, he kertovat ja perustelevat asiat meidän yrityksen toiminnan näkökulmasta. Tämä toki vaatii sen, että he ymmärtävät tarpeemme ja pystyvät tekemään kehitystyötä tavoitteidemme mukaan.”

”Koska Tibio on meidän kokoinen yritys, riittävän ketterä ja joustava, he pystyvät palvelemaan meitä tarvitsemallamme tasolla ja toisaalta ymmärtämään myös liiketoimintamme rajoitteet ja mahdollisuudet IT:n näkökulmasta”, summaa Reijonen.

Rakennuttajatoimisto Allianssi Oy on rakentamiseen, rakennuttamiseen ja projektinjohtamiseen erikoistunut asiantuntijayritys. Yhtiö toimii suunnittelutoimistoista ja rakennusliikkeistä riippumattomana kiinteistö- ja rakennusalan yrityksenä tarjoten palveluita ammattirakentajille, -tilaajille, yksittäisille yrityksille, asunto-osakeyhtiöille sekä julkisille hankintayksiköille. Allianssin tavoitteena on kasvaa voimakkaasti ja nousta merkittäväksi rakennuttajatoimistoksi. Yhtiössä työskentelee 30 henkeä ja yhtiön liikevaihto oli vuonna 2018 3,3 miljoonaa euroa.

Suomalainen perheyritys ja karkkitalona tunnettu Halva on valmistanut makeisia jo 30-luvulta lähtien. Yhtiön makeistehdas, pakkaamo ja tehtaanmyymälä sijaitsevat Pitäjänmäellä, Helsingissä. Toimisto, varasto ja tehtaanmyymälä sijaitsee Vantaalla. Yrityksessä työskentelee noin sata työntekijää. Yritys on erityisesti tunnettu lakritsi- ja salmiakkimakeisista, joista yli 30 % menee vientiin. www.halva.fi

Matkapuhelinliittymät uusiksi helposti

Makeisyritys Halva kaipasi kustannustehokkaampaa ratkaisua matkapuhelinliittymiinsä. Yhtiön matkapuhelinratkaisuja ei oltu kilpailutettu pitkään aikaan. Lisäksi yrityksen lähitulevaisuuden tavoitteena on päästä eroon myös perinteisistä lankaliittymistä. Tibio valikoitui matkapuhelinliittymäratkaisun toimittajaksi selkeimmän tarjouksen takia.

Yhtiön talouspäällikkö Tarja Nupponen kertoo: ”Tibion tarjous oli ylivoimaisesti selkein ja rakennettu juuri meidän tarpeeseen. Siinä oli huomioitu tilanteemme nyt ja toisaalta myös tulevaisuutemme, kun pyrimme siirtymään pois kiinteistä liittymistä. Kokonaisuus oli selvästi eritelty vastaamaan eri käyttäjäryhmiemme tarpeita.”

Kun päätös oli tehty, Halva sai Tibiolta erittäin nopeasti uudet SIM-kortit, sekä tarkat ohjeet siitä miten ja milloin liittymät siirtyvät. Talouspäällikkö kiittelee Tibion tehokkuutta ja tarkkuutta: ”Sain SIM-kortit riittävän aikaisin ja hyvin merkittyinä, joten niiden jakaminen työntekijöille onnistui helposti ja ilman kiirettä. Liittymien vaihto tapahtui juuri kuten oli sovittu ja minkäänlaisia ongelmia ei ole tullut.”

Talouspäällikön mukaan Tibion täsmällisyys, tarkkuus, asiakaslähtöisyys sekä lupausten pitäminen rakensi luottamusta. Kun yhtiö saa vanhan toiminnanohjausjärjestelmän pois käytöstä, on myös perinteisistä lankaliittymistä tarkoitus luopua. Nupponen toteaakin: ”Koska tämä hanke onnistui näin erinomaisesti, pyydämme ehdottomasti seuraavissa IT-projekteissa Tibiolta tarjouksen. Heikki on pitänyt todella hyvää huolta meistä.”

Miten käy, kun kaikki pitää päivittää ja uudistaa?

Pääkaupungin Turvakoti ry:lle räätälöitiin IT-palvelut

Pääkaupungin Turvakoti ry ylläpitää kolmea turvakotia sekä yhtä asumisyksikköä pääkaupunkiseudulla. Yhdistyksen IT-järjestelmät olivat useiden vuosien takaa, rakennettu nykypäivänä vanhentuneella teknologialla, ja sisälsivät epäluotettavia laitteita sekä palvelimia. Tähän yhdistyi entisen palvelutarjoajan hidas ja epävarma palvelu. Suurimmaksi haasteeksi muodostui järjestelmien ja ohjelmistojen päivitysten toteuttaminen sekä akuuttien ongelmien korjaaminen nopeasti. Yhdistys kilpailutti keväällä 2018 IT-palveluntarjoajat ja päätyi Tibioon yhtiön tarjoaman selkeän ja kustannustehokkaan ratkaisun sekä palvelualttiuden perusteella.

Lue lisää, kuinka IT-palveluiden käytettävyys ja asiakaspalvelu Turvakodilla muuttui.

Lue lisää

Pääkaupungin Turvakoti ry ylläpitää kolmea turvakotia ja yhtä asumisyksikköä Pääkaupunkiseudulla, joissa on yhteensä yli 40 paikkaa. Turvakoti on lyhytaikainen turvapaikka lähisuhdeväkivaltaa kohdanneille silloin, kun kotiin jääminen tuntuu vaikealta tai on vaarallista. Turvakodista saa kriisiapua ja neuvoja perhe- ja lähisuhdeväkivaltaan liittyvissä kysymyksissä. Turvakotityön päämääränä on vahvistaa asiakkaan omia voimavaroja sekä tukea häntä omien tavoitteidensa asettamisessa ja niiden saavuttamisessa. Turvakotityö kattaa myös avun väkivallan tekijälle. www.paakaupunginturvakoti.fi